Reporter: Cum a inceput povestea dumneavoastra ? Vorbiti-ne putin despre istoricul farmaciei dumneavoastra.

Inca din anul 5 de facultate mi-am inceput pregatirea in acest domeniu prin angajarea ca operator calculator la o farmacie locala, dar cu o activitate intensa care onora foarte multe retete magistrale. Am avut astfel ocazia sa invat foarte multe din activitatile desfasurate intr-o farmacie si mai ales sa deprind abilitati de comunicare si negociere, sa invat lucruri noi ce tin de contabilitate si management. Am avut norocul sa fac parte dintr-un colectiv cu mai multi ani de experienta si formare profesionala si sa devin in scurt timp farmacist diriginte. Am ramas pe acest post mai bine de 6 ani, apoi timp de doi ani, in cadrul aceleiasi companii, am fost trainer pentru tot personalul calificat, in jur de 80 angajati, revenind la final pe acelasi post de farmacist manager. In anul 2009 am infiintat propria farmacie intr-un complex comercial si de atunci ne-am dezvoltat, ne-am schimbat locatia si am devenit mult mai accesibili pentru pacientii nostri.

Reporter: Ce sfaturi aveti pentru tinerii farmacisti sau studenti care au de gand sa coordoneze, la un moment dat, activitatea unei farmacii ?


Pentru tinerii farmacisti sau studenti care au de gand sa coordoneze, la un moment dat, activitatea unei farmacii, sfatul meu este sa incerce sa fie cei mai buni in ceea ce fac, sa fie implicati, intelegatori, sa invete si sa se perfectioneze continuu. Nu in ultimul rand sa capete cat mai multe cunostinte in domenii auxiliare – psihologie, management, marketing, merchandising, contabilitate.

Reporter: Care considerati ca este rolul unui farmacist intr-o comunitate ?

Prin definitie, profesia de farmacist este o ”profesie in slujba comunitatii”. Rolul farmacistului este acela de a lupta impotriva bolii si a suferintei, de a contribui la imbunatatirea starii de sanatate a comunitatii prin consilierea corecta a pacientului. Toate acestea pot fi duse la indeplinire numai prin competenta, dedicare si responsabilitate.

Cum contribuiti dumneavoastra si echipa dumneavoastra la viata comunitatii?

Impreuna cu echipa mea, incercam, zi de zi, sa aducem zambetul pe chipul oamenilor care ne trec pragul, prin sfaturi competente, consiliere de calitate si recomandari medicale eficiente. Incercam sa contribuim la aderarea pacientului la tratamentul cronic pentru ca astfel se obtine succesul tratamentului recomandat de medic si implicit satisfactia pacientului.

Reporter: Dumneavoastra reprezentati farmacistul de familie. Puteti sa ne descrieti conceptul de ”farmacist de familie” ?

Pentru mine acest concept este foarte important. Relatia dintre farmacist si pacient se construieste in timp prin cunoasterea istoricului pacientilor nostri, prin crearea unor fise personalizate privind medicatia cronica si asigurarea tratamentului necesar. Farmacistul de familie isi cunoaste pacientii foarte bine, se adreseaza acestora cu caldura astfel incat sa vina in sprijinul tuturor categoriilor de pacienti.

Reporter: De ce ar trebui sa se orienteze pacientul catre o farmacie de familie, spre deosebire de o farmacie de lant ? Cum ati caracteriza activitatea dumneavoastra intr-o astfel de farmacie ?

Pacientii ar trebui sa se orienteze catre o ”farmacie de familie” pentru ca aici vor gasi intotdeauna sprijin si intelegere, pentru ca nevoile lor sunt prioritare pentru echipa noastra si pentru ca avem o relatie cu pacientii nostri bazata pe incredere si respect.

Reporter: Aveti un mesaj pentru pacientii dumneavoastra ?

Suntem aici datorita dumneavoastra si vom fi mereu aproape de dumneavoastra !


Luiza Maria Balasoiu a absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie din Craiova si practica meseria de farmacist de peste 14 ani